piątek, 6 marca 2015

Krążki cebulowe

Jakoś ostatnio wzięło mnie na przystawki. Bardzo lubię je przygotowywać. Bo i smaczne i szybkie w wykonaniu. Są najlepszym sposobem na smaczne ugoszczenie znajomych. 
W listopadzie ubiegłego roku moja córcia obchodziła pierwsze urodziny. Wiadomo, trzeba hucznie zorganizować taką imprezę i z rozmachem. Postanowiłem, że nie będę serwował obiadu tylko po prostu poczęstuje gości kilkoma przystawkami. I właśnie krążki cebulowe były jedną z nich.
Ktoś może powiedzieć, że to bardzo uboga przekąska, ale gwarantuje, że może smakować.
Krążki można robić na kilka sposobów. Ja wybrałem ten sposób, bo jest mi on najbliższy ze względu na moją pracę.


Składniki :

  • cebula
  • mąka pszenna
  • jaja
  • mleko
  • bułka tarta
  • przyprawy (sól,pieprz czarny,cebula mielona,czosnek mielony,ewentualnie czosnek granulowany,pieprz cayenne), można według uznania dodać także oregano i bazylię


Wykonanie.

Cebulę kroimy na krążki. Środek wyciągamy i zostawiamy np. na zupę cebulową. "Słoje" rozdzielamy i wrzucamy do miski z zimną wodą. Mąka będzie lepiej przywierać.
Przygotowujemy trzy kolejne miseczki, nieduże, tak aby zmieścił się choć jeden okrąg cebulowy. Do pierwszej miski wrzucamy mąkę wymieszaną z przyprawami. W drugiej misce wymieszajmy szklankę mleka z szklanką "rozbebtanych" jajek. Proporcje 1:1 są najlepsze w tym przypadku. Do trzeciej miski wsypmy bułkę tartą.
Następnie wyciągamy krążki z wody. Wkładamy do miski z mąką, dokładnie obtaczamy w mące. Pozbywamy się nadmiaru mąki. Wrzucamy do jajek roztrzepanych z mlekiem. Również obtaczamy dokładnie. Na koniec wrzucamy do trzeciej miski. Obtaczając w bułce lekko dociskamy, aby bułka nie odpadała.
Krążek jest gotowy. Smażymy go na dobrze rozgrzanym głębokim oleju.
Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz