poniedziałek, 9 marca 2015

Nadziewane jabłuszko

Niedawno temu, kiedy za oknami jeszcze panował śnieg i było chwile po Świętach Bożego Narodzenia zrobiłem przepyszne jabłko nadziewane. 
Tego dnia popołudnie spędzałem z córką w domu, a żona była w pracy. Chciałem zrobić dla nas kolację i nie miałem pomysłu, co mogłoby być naszym ostatnim posiłkiem tego dnia.
Akurat w TV oglądałem jakąś reklamę, gdzie zachwalane były jabłka z jednego z dyskontów.
I już był pomysł. A że na Święta zaopatrzyłem się w charakterystyczne dla tego okresu przyprawy tj. cynamon, goździki, przyprawa korzenna, o tyle było mi łatwiej. 
Jabłko było bardzo aromatyczne i smaczne. Żona była zadowolona z takiej kolacji.

Składniki na dwie osoby : 

  • dwa duże jabłka (ja kupiłem Championy)
  • pół szklanki płatków kukurydzianych
  • dwie łyżki brązowego cukru
  • dwie łyżki miodu
  • 1/4 szklanki rodzynek
  • pół szklanki orzechów włoskich
  • pół łyżeczki cynamonu
  • świeżo wyciśnięty sok z cytryny
  • świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy
  • dwie szczypty przyprawy korzennej
  • sześć goździków
  • dwie łyżki powideł śliwkowych
  • dwie łyżki śmietany 18 %
Przygotowanie : 

Wierzch jabłka (tam, gdzie ogonek) obcinamy. Łyżką wyciągamy miąższ. Nie wyrzucamy go, bo przyda się jeszcze do farszu. Pozbywamy się tylko gniazd nasiennych. Resztę miąższu kroimy w drobną kostkę. Przekładamy do miseczki, gdzie również umieszczamy pozostałe składniki, oprócz śmietany i powideł, które będą nam służyły jako sosy. Gdy dodamy płatki, cukier, miód, orzechy, cynamon, soki, przyprawę korzenną, rodzynki i goździki zagniatamy farsz żeby wszystko ze sobą się dobrze połączyło. Farszem nadziewamy jabłka. Wkładamy na 20 minut do pieca rozgrzanego do 180 stopni Celsjusza. 
Upieczone jabłko serwujemy ze śmietaną i powidłami śliwkowymi.
Smacznego :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz