czwartek, 12 marca 2015

Kotlety wiedeńskie (sznycle)

Jako, że w Lidlu mięsko mielone tańsze niż w osiedlowej masarni postanowiłem przygotować pospolite sznycelki. Potrawę tą każdy zna, bo przecież nasze babcie i mamy często - gęsto przyrządzały ten specjał. Ja, gdy byłem młodszy, nie przepadałem za tymi kotletami, ale z wiekiem człowiekowi smaki się zmieniają. Nie odmawiam dlatego nikomu, gdy mnie częstuje.
Tym razem sznycle zrobiłem z ziemniaczkami ubitymi z koperkiem i ogóreczkiem konserwowym.
Bardzo polecam taki szybki obiadek.


Wiadomo...Najmniejsza porcja dla córeczki :-)






Składniki : 

  • 500 g mięsa mielonego wieprzowo-wołowego
  • 1 jajko
  • 1 bułka kajzerka
  • mleko do namoczenia kajzerki
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • pół łyżeczki czarnego pieprzu
  • 1 płaska łyżeczka majeranku
  • 1 mała cebula biała
  • 1 ząbek czosnku
  • pół łyżeczki papryki słodkiej

Przygotowanie : 

Bułkę zalać mlekiem. Niech chwilę poleży i się namoczy.
Cebulkę i czosnek pokroić w drobną kostkę.
Mięso wrzucić do garnka, dodać przyprawy, bułkę tartą i jajko, następnie z mleka wyciągnąć bułkę, dobrze ją wycisnąć i również dodać do mięsa. Wszystko należy dobrze wymieszać. Garnek przykryć folią i na 20-30 minut wstawić do lodówki żeby smaki się przegryzły.
Wyciągnąć z lodówki, na patelnię wlać 125 ml oleju, konkretnie go rozgrzać. Z mięsa formujemy kulki i lekko spłaszczamy. Ostrożnie wykładamy sznycle na tłuszcz.
Ja smażyłem po 4 minuty, z jednej i drugiej strony.
Usmażone kotlety wykładamy na papier, aby odsączyć je z nadmiaru tłuszczu.
Można podawać z ziemniakami i ogórkiem konserwowym, ale opcji jest o wiele więcej.
To już pozostawiam w Waszej kwestii.
Życzę smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz